Jakich naszych produktów sprzedajemy ile ? Bilans z 2014 roku.

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Udostępnij

Jakich naszych produktów sprzedajemy ile ?

e572e2c6db5ef775c484e1a27304993c09404cf6_Sider-2Podzieliłyśmy asortyment Colway najpierw na trzy grupy główne: suplementy, kosmetyki i Kolagen Naturalny (rys 1). Wyniki mogą niektórych z Was zaskoczyć, bo nas też trochę zdziwiły. Dane pochodzą z uśrednienia w okresie III 2013 – II 2014. Czyli z jedenastu ostatnich miesięcy. Są więc dość reprezentatywne.

Nieco dziwić może na przykład, że Kolagen Naturalny, produkt dla Colwaya flagowy, przynajmniej w sferze marketingowo-propagandowej, artykuł na którym ta Sieć kiedyś zaistniała i urosła w pierwsze sukcesy, to już „tylko” 27% wolumenu obrotów. Tylko, gdyż na te 27% składa się aż dziewięć asortymentów w trzech pojemnościach i trzech stopniach zapigmentowania. Nikt, nigdy wcześniej tego nie liczył, ale wszyscy mieliśmy chyba silnie zakotwiczone wewnętrzne przekonanie, że to, co buduje legendę naszą legendę produktową, ma też większe znaczenie ekonomicznie. Jest jednak tak, jak na wykresie. Dodać należy, że trend dla Kolagenu Naturalnego w procentowo wyliczanym obrocie ogólnym jest wyraźnie malejący. Od 33% w marcu 2013 do ok. 24% w lutym 2014. Udział procentowy kosmetyków był w badanym okresie niemal niezmienny, jeśli chodzi o całą ich grupę. Jest wyraźna tendencja rosnąca dla całej grupy suplementów. W lutym 2014 – ostatnim branym pod uwagę miesiącu – przekroczyły one 50% wolumenu sprzedaży. Ciekawe. I budzące liczne refleksje.

Udział poszczególnych grup produktów w wolumenie obrotów (rys.1)

A jak to wyglądało dokładniej ? Aż połowę obrotu suplementami „robi” w Colway „duża Colvita” (rys 2). Produkt nie tani, lecz o ogromnym wzięciu. I ma tendencję rosnącą, choć nie aż tak rosnącą, jak Witamina C-olway, która wspina się w górę każdego miesiąca i jest w ogóle rekordzistą wśród wszystkich naszych produktów, jeśli chodzi o wzrosty. Colvita „60-tka” w liczbach bezwzględnych miała przez badany okres stabilne przyrosty, ale poniżej średniej dla wszystkich produktów Colway. W porównaniu z dwoma pozostałymi suplementami, w tym tylko kole – ma trend malejący. Oznacza to, iż suplement ten ma bardzo silny target, gdyż nabywany jest powszechnie w opakowaniu większym – ekonomiczniejszym.

 

Wreszcie kosmetyki (rys 3). Jedna czwarta obrotów nimi ( wszystkie obroty we wszystkich kołach, mierzone są – dodajmy – wartościami kwotowymi, nie zaś sztukami !) to Zestaw, czyli pięciopak. To zrozumiałe, w taki sposób jego składowe najbardziej się opłacają. Zestaw nieco zniekształca nasze statystyki, ale nie rozbijałyśmy go dla nich, gdyż celem głównym było udzielenie odpowiedzi na pytania płynące do info@colway.net.pl Sprowadzały się one do pytania: „co idzie i ile w porównaniu z czymś innym ?” Patrząc na te aż 25 % pamiętajcie więc co wchodzi do pięciopaka. Trzeba za niego dodać nieco punktów Kolagenowi Naturalnemu – za 50ml Platinum w Zestawie. Także obu kremom. Z kolei utrzymywanie w ofercie takiego toniku, czy peelingu z 1% (czyli 0,25 %-ym udziałem w obrotach firmy) zbytem „osobno” – nie miałoby żadnego sensu. Tendencję w tej grupie są dość stabilne. Sprzedaż wszyst kich tych produktów rosła w miarę równo, lecz znacznie wolniej, niż suplementów. Wyjątkiem był Kolagenowy Żel do Mycia, który też bardzo silnie zyskiwał „kosztem” innych kosmetyków.

Udział poszczególnych kosmetyków w obrocie tą grupą asortymentową (rys 3)

Prawda, że to bardzo ciekawe ? My jesteśmy przekonane, że tak i dziękujemy tym, którzy do nas piszą, bo to wyście nas zainspirowali do zrobienia tych wykresów. Na 10 Rocznicy w Warszawie nastąpi inauguracja dwóch nowych produktów z tej właśnie grupy. Kolagenowego Szamponu i Odżywki do Włosów. Oba bardzo dobrze rokują i niewątpliwie umocnią pozycję firmy Vena, jako naszego dostawcy. Już nas trawi ciekawość jak się będą sprzedawały i nieuchronnym „kosztem” czego w asortymencie Colway. Pokażemy Wam to zapewne na podobnych wykresach za kilka miesięcy.

  •  
    1
    Udostępnij
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz