Kosmetyki najchętniej kupowane u sprzedawców w branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego.

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Udostępnij

Zestaw kosmetykow kolagenowych Colway, kolagen, kolagen naturalny, kolagen natywny, atelokolagen, kosmetki kolagenowe, kosmetyki naturalne, lagenko

Kosmetyki najchętniej kupowane u sprzedawców w branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego.

Kosmetyki, chemia gospodarcza i środki czystości to ciągle jeszcze najczęściej kupowane produkty dystrybucji bezpośredniej, a więc i w marketingu sieciowym. Nadal najchętniej klienci nabywają kosmetyki (aż 76,9% obrotu w DS. i MLM) mimo, iż ich udział w tej strukturze dystrybucji od kilku lat systematycznie maleje. Aż 64% polskich kobiet zadeklarowało w badaniach ankieterskich dokonanie choć raz zakupu od sprzedawcy bezpośredniego – w porównaniu do 55 % mężczyzn. Aż 70% klientów spotyka się z dystrybutorami u siebie lub u nich w domu.

Respondenci, którzy w badaniu Homo Homini przeprowadzonym na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej zadeklarowali dokonanie choć jednego zakupu w systemie sprzedaży bezpośredniej, zostali zapytani o to, jakie produkty lub usługi kupują w tym kanale dystrybucji. Każdy mógł wymienić więcej niż jedną kategorię. Aż 76,9% konsumentów, dokonujących zakupów w systemie DS/MLM nabywa kosmetyki. Mimo, iż cały czas pozostają one liderem, to od kilku lat ich udział w strukturze nabywanych produktów systematycznie maleje (aż 92% w roku 2008 vs. 84,3% w roku 2011 vs. 76,9% w roku 2014).

Konsumenci deklarują natomiast zwiększanie w omawianym kanale dystrybucji swoich zakupów środków czystości i ogólnie chemii gospodarczej. Zakupy tej kategorii produktowej sukcesywnie rosną: w 2008 roku było to zaledwie 8% respondentów, w roku 2011 – 18,5%, a w tym roku już 32%.

Podobnie wzrosło zainteresowanie respondentów, jeśli chodzi o nabywanie naczyń kuchennych w sprzedaży bezpośredniej. W 2008 roku tylko 6% ankietowanych deklarowało ich zakup, w 2011 – już 13,1%, natomiast w roku bieżącym – aż 20%.

Coraz chętniej konsumenci dokonują zakupu elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego (odkurzacze, roboty kuchenne itp.). Zakup tego rodzaju sprzętu deklaruje 14,5% badanych (w roku 2008 – 2%, a w 2011 – 9,6%).

Największy procentowo przyrost zakupów w kanale sprzedaży bezpośredniej i marketingu wielopoziomowego odnotowują jednak suplementy diety i artykuły dietetyczne – wzrost z 2,55% w 2011 roku do 12% w roku 2014. Czyli aż pięciokrotny!

Wykres: Proszę wymienić, jakie produkty/usługi kupuje Pan(i) najczęściej od przedstawicieli/konsultantów firm zajmujących się sprzedażą bezpośrednią? (Na pytanie odpowiadały osoby, które minimum raz dokonały zakupu w tym kanale dystrybucji. Można było udzielić więcej niż 1 odpowiedzi). Źródło: PSSB.

Najpopularniejsza kategoria produktów kupowanych w systemie sprzedaży bezpośredniej – kosmetyki – nie stanowi zaskoczenia. Jest tak na całym świecie w naszej branży. Kosmetyków sprzedaje w niej procentowo wprawdzie coraz mniej, ale… ciągle najwięcej i zapewne długo jeszcze tak będzie.

Jakie my – Colway – powinniśmy wyciągać wnioski z tych bardzo obiektywnych badań? Jesteśmy w około połowie wolumenu naszych obrotów – we właściwej grupie asortymentowej, w kosmetykach. Zadbamy teraz o to, aby przez najbliższe lata były to kosmetyki autentycznie unikatowe, ponadstandardowe i skuteczne, co pozwoli nam dyskontować domenę najsilniejszego ciągle popytu w naszej branży.

Jednocześnie drugą połowę naszego wolumenu sprzedaży stanowią już suplementy – produkty, chęć nabywania których od dystrybutora-doradcy rośnie w społeczeństwie najszybciej spośród wszystkich innych artykułów rozprowadzanych poza tradycyjnymi sieciami handlowymi.

Jeżeli dodamy do tego, iż rośnie w ogóle w narodzie chęć dokonywania zakupów od sprzedawcy, z którym nabywca ma osobistą relację, oznacza to, że rzeczywiście jesteśmy wszyscy, Przyjaciele z Colway w dobrym czasie, w dobrym miejscu i we właściwym asortymencie.

Tylko z tą chemią gospodarczą i środkami czystości? Trendy są również niezłe, mimo że nie tak dobre jak w suplementach. Czy Colway drugiego dziesięciolecia powinien kiedyś zwrócić się i w tę stronę?

Chętnie wysłuchamy Waszej opinii na ten temat.

/wykorzystano materiał Jolanty Flagi z PSSB/

  •  
    1
    Udostępnij
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz