Statystyki – kontra negatywne mity w sektorze sprzedaży bezpośredniej.

Spread the love
  • 2
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Udostępnienia
Statystyki – kontra negatywne mity w sektorze sprzedaży bezpośredniej
Sektor sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego (DS/MLM) to coraz dynamiczniej rozwijająca się branża, z którą współpracują głównie ludzie młodzi i w średnim wieku, zwłaszcza kobiety. Co roku branża notuje stałe, kilkuprocentowe wzrosty w każdym zakresie…

 

Pobierz obrazki
W sektorze zarejestrowanych jest, jako jego uczetsnicy ponad 900 tys. osób. Dla ok. 20% spośród aktywnych – jest to główny sposób zarobkowania, dla pozostałych – zajęcie dodatkowe. Aż 86% konsultantów-dystrybutorów branży stanowią kobiety. Największa grupa to osoby między 25 a 35 rokiem życia, ale jest też spora grupa osób w wieku 50+.

Wraz z rozwojem e-commerce zmienia się też profil sprzedawcy działającego w systemie DS/MLM: coraz częściej jest nim osoba z wyższym wykształceniem, korzystająca z nowoczesnych platform cyfrowych tworzonych przez firmy sektora dla ułatwienia pracy sprzedawców i wygody klientów.

Dane, którymi dysponuje Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, całkowicie przeczą wielu mitom i stereotypom, jakie nadal krążą na temat branży, także w mediach. Przede wszystkim statystyczny sprzedawca to bynajmniej nie prymitywny osobnik, usiłujący wciskać towar komukolwiek lub wędrujący od drzwi do drzwi! Już blisko 90% osób współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej w tym marketingu sieciowego, to ludzie ze średnim lub wyższym wykształceniem! Olbrzymia większość kontaktów nawiązywana jest z polecenia od istniejących i zadowolonych klientów, niemal trzy czwarte transakcji zaopatrujących w towar – w tym sektorze odbywa się już on-line, a 10% z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.

Kompletną bzdurą są mity, że oferta w tym systemie dystrybucji zdominowana jest przez naczynia kuchenne, materace, koce, urządzenia paramedyczne, czy chińskie przyrządy „kosmetologiczne”. Te ostatnie kategorie produktów w ogóle nie znajdują się w ofercie rzetelnych i poważnych firm. Według zbieranych corocznie danych statystycznych na temat DS/MLM, najczęściej sprzedawanymi produktami są tutaj od lat kosmetyki – jest to 69% wszystkich produktów. W dalszej kolejności to: suplementy diety (10%), AGD (9%), odzież i akcesoria mody (6%), żywność i napoje (2%), telekomunikacja (2%) oraz chemia gospodarcza (1%).

Pobierz obrazki
Z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej wynika także, że w roku ubiegłym sprzedawcy złożyli ok. 36 mln zamówień, z czego 90% zostało zrealizowanych w sprzedaży indywidualnej, a tylko 10% w sprzedaży grupowej i to jedynie podczas prezentacji organizowanych na życzenie i w domach konsumentów.

Od redakcji dodamy tylko, że najsilniejszy trend wzrostowy wykazuje w naszej branży dystrybucja suplementów diety i dzieje się to niezależnie od wszystkich przeszkód, jakie są jej ostatnio stawiane. W Colway obecnie 51,5 % wolumenu zamówień stanowią produkty kwalifikowane jako suplementy. Pozostałe to kosmetyki, w tym kolageny wytwarzane tylko w Polsce.

Źródło: PSSB

  •  
    3
    Udostępnienia
  • 2
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz